Lurad...igen

Äsch, jag blev faktiskt besviken på iform. Jag fick för mig att prenumerera på tre nummer (och få en massa mut-presenter) för att jag tänkte att denna typ av tidning kunde passa till mitt nya hurtiga jag. Än en gång visade det sig hur villig jag är att lura mig själv genom att låtsas vara en annan Agneta, en super-Agneta som hatar att ligga i soffan och kolla på tv och ääääälskar att dra på sig regnstället och springa ut i joggingspåret en stormig och regnig kväll. Jag trodde att det skulle vara nyttiga mat-tips samt enkla och effektiva övningar som man kunde göra hemma på mattan framför tv:n, men tidningen visade sig innehålla artiklar om hur viktigt det var att jogga 4 ggr/vecka och hur man skulle lägga upp joggingturen, tips på bra joggingskor samt varningar för all sorts god mat och hur farligt det var att äta allt som inte är selleri och broccoli (ok, jag kanske hård-tolkar mat-tipsen lite...men bara lite). Äh, jag slösade inte ens 100 spänn på den där prenumerationer och snart ramlar ju presenterna ner i brevlådan.

Nu måste jag ut och ställa motorvärmaren, för jag ska köra och hämta min kompis snart och det är 20 minusgrader ute(!!!) Nåja, man får väl vara glad för att man inte bor i Verchojansk i Sibirien.


Kommentarer
Postat av: Kod 36

Släng alla dyra preparat, träningskort och träningskläder och ta fram karaktären istället. Mycket bättre och du kommer att gå ner i vikt och hålla den, utan att flåsa och kämpa. Vatten till maten, inga smörgåsar och absolut inte vitt, mjukt bröd. Hårdbröd ska det vara och vid enstaka tillfällen mjukt fullkornsbröd. Sen finns det fullkornsris, fullkornspasta, fullkornsflingor och en massa andra GODA fullkornsprodukter. Gör dessutom till en vana att ta en sked mindre av all mat så kommer resultatet. Litet extra hjälp på vägen kan man få av Coffee Slender (finns på hälsokostaffärer) som är perfekt för kaffeälskare (Kostar skjortan, men vaddå??). Dessutom är det bra för magen. På helgerna kan man då unna sig litet extra god mat (fortfarande en sked mindre), ett glas vin eller två och något annat gott. Inga extra promenader eller spring i skogen utan bara normalt leverne. Resultatet kommer - ha tröst!

2006-01-22 @ 14:16:54
Postat av: Agneta

Jo, det blir säkert resultat, men jag har sååå himla dåligt tålamod. Jag känner totalt igen mig i Bredbandsbolagets reklam, som finns på busskurerna nu - "Nu har jag bantat i flera timmar och ingenting har hänt"!

2006-01-23 @ 17:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0