Mallis är bättre än bajs

Wow wow wow wow!!! Vi har precis bokat en maj-semester på Mallis(!!!) Jakob har gått runt och snackat om utlandssemestrar i näsan två år, men eftersom det är lite tjorvigt att åka med lilla Ella, så har jag inte riktigt lyssnat. Idag på stan tyckte han att vi kunde gå in till resebyrån - och hämta kataloger, trodde jag - men det slutade i en bokad resa till Mallis i början av maj, och det känns bara såååå himla kul!! Vi ska bo i Palmanova, vilket ju inte låter speciellt mycket genuin spansk landsbygd precis, helst med tanke på att det ligger granne med den gamla 80-talscharter-orten Magaluf...men det gör så lite, för jagskaåkautomlands jagskaåkautomlands ;-) ...och det ligger ju faktiskt bara 15 km från Palma, vilket är en hyfsat stor stad med 350 000 innevånare. Dessa 350 000 behöver väl kanske handla kläder någon gång, kan jag tänka...och då borde det väl finnas någon slags klädaffär kanske ;-) Det gäller bara att få Jakob att hänga på, eller ännu bättre - att få Jakob att stanna hemma med Ella medan jag cruisar runt själv och shoppar....åhhhhh vad jag längtar!!!

Det var tur att dagen slutade väl, för den började inte så himla kuligt. Ella var på toppenhumör och rörde sig snabbare än vanligt, vilket innebar att hon hann välta ner såväl min filtallrik som min kaffekopp samt även hann bajsa ner sina kläder, och först när jag kom till stan märkte jag att jag hade en redig bajsfläck längst fram på min tröja...vilket inte var looken jag var ute efter precis *uuuueeehhr* ...men, men - lite bajs på tröjan står jag ut med om jag får åka till Mallis. Här ska vi bo;

Mallis2Mallis1

...och om en halvtimme börjar nya säsongen av Gilmor Girls och då får vi äntligen veta vad Luke svarade på Loreleis frieri!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

"Avundsjuk, jag är så avundsjuk..." Men eftersom jag är så otroligt omtänksam och god så unnar jag er naturligtvis lite tid i värmen.

Vad gäller Gilmore Girls så missade jag gårdagens avsnitt och känner mig oerhört ledsen över det. Hann dock med att se att Luke svarade "Ja". Skönt!

2006-02-01 @ 15:22:06
Postat av: Agneta

...ja, det var ju verkligen en hög-oddsare ;-)

2006-02-01 @ 18:54:11
Postat av: Elizabeth

Jaha! Och vem sjutton är Luke? Tacka vet jag "Örnen" på TV1 på tisdagar. Det är spänning det så det förslår. Nu återstår bara två avsnitt tisdag-onsdag till veckan. Jag törs inte tänka mig hur det ska sluta, men jag misstänker faktiskt en tjej som läcker till 'andra sidan'. Och snart börjar ju OS och då blir det jobbigt....! Å andra sidan finns ju ingenting vettigt att se på TV ...
Ha det!

2006-02-03 @ 18:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0