Mörkrädd

Jag är så himla arg och jag måste försöka släppa det på något sätt. Igår var jag på Pilates för första gången, och när jag gick hem strax efter 20.00 upptäckte jag hur himla mörkt det var på trottoarerna och hur himla lite folk det var ute. Jag började jaga upp mig och efter ett tag gick jag mitt i gatan där det är upplyst (och lyckligtvis ingen egentlig trafik) och hade fingret på uppringningsknappen på mobilen, där jag hade tryckt in hemnumret. Jag fattade inte hur mycket jag tagit åt mig av Hagamannen-hotet och hur utsatt man kunde känna sig sent på kvällen som ensam tjej. Jag blev skitförbannad medan jag gick där mitt i gatan, men jag kunde ändå inte förmå mig att gå upp på trottoaren eller att ta på mig handskarna (eftersom det kan bli fumligt med mobilen). Varför kan inte den sugiga Umeå kommun se till att trottoarerna i stan är ordentligt upplysta, så man slipper riskera livet mitt i gatan?!! Ok då - trafiken är obefintlig på kvällen, men ändå....

Nej, nu ska jag lugna ner mig lite - det är fredag och då ska man fira.......med broccolisoppa och ett glas vin :-( Stackars, stackars mig och dumma dumma Viktväktarna....och Umeå kommun....och den förb dj-la Hagamannen...och alla andra våldsmän...

Ojdå - det var tydligen inte så lätt att släppa det i alla fall, men imorgon är det Couplings och På spåret på svt och då kommer det i alla fall kännas bättre....helst med tanke på att jag "sparat ihop" 3 glas vin till imorgon ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0