Fina och fula kläder

Jag såg Stilpolisernas semesterspecial igår och hjälp vad sugen jag blev på en av de där supersnygga baddräkterna. T ex den här eller den här  Problemet är att de alla kostar över tusenlappen, och med tanke på den korta badsäsongen samt min badkrukighet, så uppgår kostnaden till några hundringar per användning - lite för dyrt för mig. Nä, jag får nog nöja mig med min vinröda blommiga monstrositet under de sammanlagda 2 timmarna jag kommer ha på mig den i sommar ;-) Om man inte har råd med de snygga kläder man suktar efter, kan man i alla fall skratta åt de som har råd, men som ändå har fula kläder.

En slank kropp, läcker solbränna och obegränsade finansiella resurser har nämligen inte visat sig vara någon garant för god smak, men frågan är om det kanske tvärtom garanterar jättehemsk smak. Så här skulle jag aldrig någonsin visa mig offentligt, inte ens i tvättstugan(!!!)

fultori

Folket bakom GoFugYourself (där bilderna är hämtade) var tvärsäkra på att Tori Spelling länsat Joan Collins gamla Dynasty-garderob - inte snyggt då, och kriminellt fult nu! Och - hjälp - vad desillusionerad jag blir när jag ser bilder på mina stilgurusar (BBC What Not To Wear´s Susannah och Trinny) med läskiga kläder.
fultrinny

Det här var väl ändå inte en av dina bästa idéer, Trinny?!!! Och hur full var du när du valde ut denna lilla dress - kycklinggul med matchande hönsburnät.
*hehe* - det kanske är tur att man inte har mer pengar ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0