Tossiga SMHI

Igår och idag skulle det bli 16-18 grader och mulet här i Umä, men det har ju inte alls stämt. Vi har haft ruggigt varmt och soligt...vilket jag inte klätt mig för eftersom jag trodde på regn och mulet. Det är således SMHI´s fel att mina ben fortfarande är kritvita med läckert framträdande ådror. Vi får dock hoppas att de har fortsatt fel, för morgondagens prognos var 10 grader och regn(!!!)...inte heller de bästa förutsättningarna för att få den där ljusbeigea nyansen jag strävar efter ;-)

Min övergivna lilla veranda fick i alla fall äntligen lite sällskap under midsommarhelgen, vilket kan iakttagas på dessa Före- och Efterbilder.
FÖRE
Altan2Altan

EFTER
Midsommarbord
Tyvärr kom jag ej ihåg att ta midsommarbords-bilden innan vi rensat tallrikarna och spillt sill över hela bordet. Ni får istället föreställa er hur stämningsfullt och smarrigt det såg ut. Jag tror mina utemöbler fick mersmak, för de tycks vara mycket sugna på fortsatt fest. Tyvärr verkar det vara upp till mig att bjuda hem folk, något jag inte varit någon hejare på, så jag är rädd att utemöblerna kommer att ignoreras även fortsättningsvis och kanske t om utveckla någon form av social fobi. Jag ska försöka skärpa mig och bli en omtänksam och ömsint utemöbelsägare - det förtjänar de, de små liven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0