Vädergnäll

Wow - vilken härlig dag!! Solen har stekt från en klarblå himmel och alla människor jag ser verkar så himla glada. Vi ständigt väderfixerade svenskar har dock gränser för hur mycket väder av en sort vi står ut med - för kallt för länge är vi ju vana med, men jag börjar lik förbaskat att gnälla varenda vinter och är det väldigt varmt längre än fyra dagar i rad, blir jag också kinkig. Jag känner mig dock väldigt glad och positiv än så länge, och ännu gladare blir jag när jag tittar ut över min supersnygga veranda och dess kapacitet för långa sena drinkar i kvällsvärmen....som ju aldrig blir av. Inte en enda dj-la drink har jag lyckats ta på min veranda, sommarvädret till trots. Min tråkige man uppskattar inte verandadrinkar och inte får jag några besök av mina kompisar heller.....inte för att jag i och för sig någonsin bjudit dem....men ändå.....ojdå, var kom det där gnället ifrån? Fåsenu....fredag, lördag, söndag, måndag - har det redan varit sommarväder i fyra dagar ;-)


Kommentarer
Postat av: Vera

Jag får semester den 29 juni och har semester ända till den 6 augusti. Visst borde vi hinna med några drinkar?

2006-06-13 @ 18:46:00
Postat av: Agneta

Det kan vi absolut. Jag är borta ca 2,5-3veckor in i juli, men sen är altanen öppen varje kväll...och dag! Vilka trevligheter lite gnäll kan leda till ;-)

2006-06-13 @ 19:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0