Vardagscrazyheter

En vanlig fredag i mitt liv: Jag vaknade glad i hågen (vad nu en "håg" är) efter Sveriges seger men sedan gick det utför. Jag upptäckte en obetald räkning utan OCR-nummer som jag tvingades rusa in till stan (Kassatjänst) för att betala, vilket dock försvårades av att jag endast hade 40kr på kontot. Efter telefonkö kom jag fram till telefonbanken och överförde pengar från vårat räkningskonto till mitt lönekonto, varpå jag kunde betala räkningen såväl som handla mat. När vi kom hem skulle Ella genast ut och leka i sandlådan och där ville en 6-årig pojke kasta frisbee med mig. Mitt första kast träffade honom rakt över näsan så han började grina och efter att jag tröstat honom lite och väntat till hans mormor kom, tog jag Ella med mig och smög mig försiktigt därifrån...för att upptäcka att någon hade kastat ägg på vårt hus. Vi har tidigare haft problem med några busringande skitungar i 12-årsåldern, som nu lugnat ner sig något de senaste månaderna, men nu är det sommarlov och de har tydligen börjat beta av sina Att-göra-listor, varpå "Kasta ägg på Jakob och Agnetas hus" uppenbarligen står först. När Jakob kom hem gick precis två av dessa tjejer förbi och Jakob började skälla på dem och sa åt en av dem att hämta sin pappa. Vi försökte för honom förklara att ägget bara kunde komma från deras balkong (vinkeln var hur tydlig som helst och gick bara inte att ta fel på) men vissa föräldrar tycks inte bry sig så mycket om vad deras barn gör. Hmmmm...jag önskar jag kunde bevisa äggprojektilens bana på något sätt....var är Grissom, Katherine och Warwick* när man behöver dem?!!!!

*För er stackare som har missat serien - de jobbar för CSI i Las Vegas, ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0