Värsta vädret på bästa altanen

Äntligen har vi slitit upp de oidentifierbara livsformerna som bott i vår rabatt. De är nu ersatta av trevliga små löjtnantshjärtan och syrénhortensia...wow - jag älskar att använda det namnet, jag känner mig så himla proffsig och horticulturellt sofistikerad när jag säger det. Det är nästan så att jag inleder konversationer om blommor och buskar bara för att få frågan vad jag har för buskar, så jag kan svara "syrénhortensia" med en avmätt min ;-)
Vid sidan av min syrénhortensia (nu nämnd tre gånger i samma inlägg!!!) har vi fixat i ordning altanen, som nu står redo för grillningar och drinkar. Av denna anledning förstår man nog min glädje inför denna trevliga bild;
Helgvädret
Jag bor under den stora nordligaste solen, där det står "21".
Hmmm..fredag - grillning och drinkar, lördag - grillning, drinkar och Sverigematchen. F-n att man inte kan ha en tv på altanen ;-)

Kommentarer
Postat av: Anki

Gäller det vädret idag????
Jag bor där det visar 18 grader, men just nu är det mulet och blåser.

2006-06-09 @ 09:45:26
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Agneta

Jag vet!!! Jag hörde att Piteå och Luleå haft skräpväder idag, och här blev det inte heller de utlovade 21 graderna med solsken, utan snarare 15, mulet och snålblåst. Min grillkväll blev alltså inställd...*snyft*
Tur att man kan dricka drinkar inomhus istället ;-)

2006-06-09 @ 20:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0