Extreme Makeover...light

Jag genomgår just nu värsta Extreme Makeover´n....fast i light-version. Det är inte precis ansiktslyftningar, fettsugningar eller bröstförstoringar men väl skalfasader på tänderna. Tandläkaren har slipat bort stora delar av mina gul-aktiga tänder men jag var absolut inte förberedd på vad jag skulle få se i spegeln. Jag trodde han skulle ta bort lite av framsidan på tänderna, så att de liksom blev tunnare, men han slipade även bort en stor del av sidorna också. Jag såg precis ut som en sån där skräck-bild av hemlösa eller knarkare - det var bara några koner som utgjorde framtänderna på mig och jag började storböla. Jag fick dock provisoriska framtänder, men dessa är bara limmade med någon konstig gegga, så jag får inte tugga på hela veckan. Nu får jag alltså gå omkring med de gulaktiga provisoriska lim-tänder till på fredag, när jag ska få mina nya fasader. Det känns visserligen spännande, men samtidigt jätteläskigt att gå omkring och vara livrädd för att de limmade tänderna ska lossna och avslöja mina små huggtänder. Jag ska försöka träna på positivt tänkande och se fram emot fredag istället för att gå omkring i skräck - det ska bli skönt att få nya vitare och jämnare framtänder på fredag. Det kostar väl visserligen en hel del, så det underlättar om man - som jag - är gift med sin tandläkare. Då har man ju också någon man kan bråka på om det skulle bli några problem under veckan ;-)

Jag ska varje dag denna vecka komma med ett positivt budskap - dagens är att jag känner mig upprymd inför fredagens nya tänder, och är jätteglad att jag inte är hemlös eller knarkare, för de har nog inte råd med skalfasader...om de inte är gift med en tandläkare, vill säga. Nä, nu måste jag leta upp några goda sopp-recept ;-)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det här med skalfasader låter oerhört hemskt - i alla fall förberedelserna inför. Jag är dock säker på att resultatet kommer att bli bra. Valet av tandläkare känns dock mycket tveksamt...;-)

2006-03-30 @ 14:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0