Gisslandrama och uppiggningsmetoder

Ännu ett gisslandrama utspelades här i går kväll, när min intet ont anande dator kidnappades och tvingades spela Total War under flera timmar. Mina febrila räddningsförsök bestod dock huvudsakligen av att ligga på soffan och kolla på Medium, en taktik som visade sig vara mindre verkningsfull än man kanske först kunde tro. Vem vet - igår hade jag kanske löst problemet med svält i världen, krig och diskriminering, men men - Jakob skulle tvunget spela Total War istället.

Idag blir det tyvärr inga lösningar på de stora världsproblemen, jag orkar helt enkelt inte. Jag har precis dammsugit upp, vad som kändes som, några kilo med kaffesump. Det tycks inte spela någon roll vilka leksaker man skaffar till Ella, hon föredrar alla gånger att öppna skåpet med hushållssopor, dra ut alla dessa på golvet och sedan leka ända tills någon kommer in och skriker förskräckt och rycker bort henne därifrån. Det var svårt att bli irriterad idag, för hon såg bara såååå lycklig ut där hon satt mitt i kaffesumpen med kladd på både byxorna och tröjan - det var värsta Disneyland för henne.

Nu var det då äntligen helg igen....även fast det inte känns så helgigt när man är mammaledig. Det blir ju inga After Workar eller restaurangmiddagar eller partykvällar, precis....*suck*....Äh, jag behöver sluta gnälla och pigga upp mig lite - jag tror jag går och sätter mig i lite kaffesump ;-)


Kommentarer
Postat av: mia

en bild på dig i kaffesump skulle jag vilja se.

2006-03-17 @ 21:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0