Knäpp röstning och konstiga filmer

Vad är det för fel på folk egentligen - Björn Kjellman och Rednecks gick vidare, men inte Patrik Isaksson!!!!! Ok, jag blockerade ju inte precis växeln med röstningssamtal på mina favoriter, men ändå..... Han såg så ensam och övergiven ut när han satt helt själv vid sitt bord där han väntade hoppfullt, nästan som när man blev sist vald till brännbollslaget på gympan. Nåja - huvudsaken var väl att Electric Banana Band inte gick vidare.

Jag fortsätter att plåga mig själv med att kolla på Fox News med jämna mellanrum. Igår hade de en seriös debatt i nyhetsstudion om vilka politiska krafter som ligger bakom Oscarsnomineringarna. Man ondgjorde sig över alla de samhällsomstörtande filmer som deltog i Oscarsgalan - filmer om homosexualitet, rasfrågor o dyl kommunistiska frågor. De intervjuade en amerikansk katolsk präst som stod utanför St Peterskyrkan i Rom och pratade om Family Values-filmer och varför dessa aldrig blir nominerade samt varför Passion of Christ inte fick några priser. Man menade att 85% av sålda biobiljetterna var till Family Values-filmer och att de Oscars-aktuella regissörerna/producenterna hade tjänat en massa pengar och nu ville pracka på andra sina konstiga åsikter.

Vad synd att jag aldrig går på bio nu för tiden, för jag skulle nog vilja bli lite samhällsomstörtad ;-) Skit - nu har jag missat de fem första minuterna av Commander in Chief...jag får bli omstörtad någon annan dag....


Kommentarer
Postat av: Bokmoster

Nej, men jag vet! Tänkte precis samma sak om Patrik Isaksson där han stod vid sitt lilla bord och väntade under omröstningen... Vad är det för fel på folk?? Skönt att hitta en vettig människa på nätet i alla fall, dvs en som tycker som jag!

;-)

2006-03-14 @ 17:19:53
URL: http://bokmoster.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0