Knäppa dagar och stackars mig

Vissa dagar känns det som om någon är ute efter en. Dagen började bra - det var min lilla Ellas 1-årsdag, så jag gjorde lite gott fruktmos till henne och gav henne en present som hon fick öppna och leka med. På förmiddagen kom min mamma över med fler presenter till henne och sen tog vi en härlig promenad i det underbara vintervädret (strålande solsken och 3-4 minusgrader). Strax efter lunch försvann solen och det blev plötsligt snöoväder, Jakob ringer hem och berättar att mina skalfasader inte kommer att vara färdiga på onsdag och knappast heller på fredag nästa vecka, utan jag måste troligast vänta till veckan därpå. Ella märkte hur upprörd jag blev och började gallskrika och som grädde på moset (var kommer det läskiga uttrycket ifrån - åt man verkligen grädde på mos?!!!) fick jag en ruggigt otrevlig mensvärk som krävde tre Alvedon för att vilja ge med sig - dj-la skitdag!!!!

...och så fick jag veta att anledningen till att Lost uteblev igår var för att ge plats åt Medium, vilket jag - naturligtvis - missade!!!! Och till råga på allt måste jag, som utlovat, hitta dagens ljuspunkt....hmmm....fåsenu....Jo, jag städade lägenheten idag och det blev jääääättefint! ...och sen fick jag blommor av min omtänksamme man som inte kunnat undgå att höra hur fruktansvärt besviken jag blev på uteblivandet av skalfasaderna (jag är nämligen sällan speciellt blygsam när jag uttrycker mitt missnöje;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0