Melodifestivalen och andra glassjobb

Imorgon är det dags igen - tredje deltävlingen i melodifestivalscirkusen. Jag gillar ju egentligen inte alls att de har börjat dra ut på det så förb med alla deltävlingar och med två telefonomröstningar per avsnitt....men, men - det är klart att jag kollar ändå. Jag känner ju ett ansvar att sitta och fälla nedsättande kommentarer om kläderna, koreografin, körsångarna och låtarna, för hur skulle det annars gå ;-) Vilket himla glassjobb det är ändå, att som Pekka Heino kommentera deltagare, låtar och kläder (dock inte så nedsättande som jag skulle vilja) direkt i tv och med lön, t om. Tänk att få betalt för något man ändå skulle göra i sin egen tv-soffa...och att få en miljonpublik till sina kommentarer. Det är nästan ett lika glassigt jobb som "reportrarna" som gratis-semestrar (med lön och traktamente) i Packat och Klart. Ni vet, de som åker till Sydamerika, Japan eller Bahamas för ett 3-minutersreportage...*suck* Anyway - back to melodifestivalen: Jag hoppas att Lena Ph fortsätter med sin coola stil - hon är ju bara huuuur rolig som helst, ju! ...fast den där enmansorkestern tycker jag de kan plocka bort, den känns bara fånig. Imorgon smäller det alltså igen, och jag sitter redan nu och vässar på mina "dissningar" ;-)
Lena Ph


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0