Partykväll och styling

Wow - nu har jag köpt en ny partytopp...eller egentligen tre likadana, fast i
olika färger - det var inte meningen att jag skulle ha tre, men "they gave me an offer I couldn´t refuse", nämligen. Snygga va?!
Tre toppar
...sedan har jag även klippt mig och fått ögonbrynen plockade - hur himla
läcker kommer jag var när vi går ut på fredag, egentligen?!!! Hmmm....jag undrar vad jag ska göra åt mina tre finnar i pannan eller mina två knallröda hak-finnar....lite glitter, kanske ;-)
Läckerheten dämpas ju tyvärr ytterligare en aning om jag - som tidigare - säckar ihop av
trötthet vid min vanliga läggningstid före 22.00. En stadig Irish Coffe i
början av kvällen borde kunna ge mig koffein och socker nog att hålla mig vaken
- fiffigt va?! ;-) Det är tragiskt vad gammal man blivit, när man inför en partykväll tvingas lägga upp en strategi, bara för att hålla sig vaken...*suck*

Vi pratade på jobbet förra veckan om rekryteringsstylister, folk som på konsultbasis talar om för arbetssökande vilka kläder de ska ha på sig - jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta fenomen.
Visst är det väl bra att få hjälp med kläderna om det nu har varit dessa som
utgjort enda hindret för att få ett jobb, men någonstans känns det lite som
Homestyling-fenomenet. Det känns ju som om man vill sälja något genom att få
det att se ut som något annat än vad det är.....för jag blir bara sååå förb på fenomenet Homestyling. Man försöker lura folk till att betala mer för boendet än de egentligen skulle ha gjort, fast egentligen - de som använder sig av Homestyling (de som säljer sin lägenhet) torde ju även i sin tur bli lägenhetsköpare, vilket innebär att de känner till alla knep, vilket ju innebär att fenomenet kommer att dö ut när alla kan genomskåda det...eller när alla lägenheter är stylade....vilket ju i sin tur innebär att jag inte borde reta upp mig så mycket ;-)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka fina toppar! När det gäller borttrollning av finnar kan jag rekommendera Make Up Stores "Cover all mix". En liten palett med tre nyanser som är otroligt bra på att trolla bort röda styggelser (även blå ringar under ögonen). Kostar visserligen en slant men det är det värt ibland.
/ Lisa

2006-03-23 @ 15:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0