Träskfastning och konstiga nyheter

Jaha - nu var jag fast igen. Högstadiets temadagar om tobak som inkörsporten till tyngre droger och vådan av att fastna i knarkträsket, har tydligen inte haft någon effekt på mig. Jovisst - jag slutade röka under graviditeten och amningen, men de senaste månaderna har jag blivit beroende av nikotintuggummin. Högstadiets SANT-dagar (Sniffning, Alkohol, Narkotika, Tobak) borde kanske nu bli TANT-dagar (Tuggning, Alkohol, Narkotika, Tobak). Jaja, jag hoppas att tuggningen inte kommer att leda till sprutnarkomani, dock ;-)
För några dagar sedan bläddrade jag återigen fram till den läskiga FOX News och kunde då få ta del av denna viktiga samhällsfråga;
Fox
Ja - det är sant!! Nu kan tydligen ogifta kvinnor få köpa hus i USA - hur hemskt kan det bli, egentligen?! ;-)Tydligen har det tidigare krävts en signatur av mannen för att man ska kunna få hus-lån, men med en ny lagstiftning kan kvinnor få köpa hus själva. Detta orsakade dock en seriös debatt på ultrakonservativa FOX , där motståndarna menade att lagen uppmuntrar kvinnor till att bli singlar, att kärnfamiljerna hotas och att skilsmässor uppmuntras(!!!!) Med Irak-kriget inne på sitt fjärde år (eller är det mer?) och fattigdomen breder ut sig i USA, så är det ändå denna fråga som mest hotar ordningen...*suck*

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag är riktigt deppad över att jag inte har tillgång till FOX News, eftersom det känns som en otroligt bra möjlighet att få reta upp sig över olika frågor. Samtidigt kanske det är en fördel då jag inte precis brukar ha svårt med att hitta små irritationsmoment i vardagen...

2006-03-02 @ 15:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0