Återblick

Jag hade längtat efter denna kväll - jag är helt ensam hemma med tv:n och datorn och planen var att jag skulle ligga fastlimmad på tv-soffan ända till midnatt, då jag skulle sätta mig och leka med datorn. Återigen uppvisar jag en obefintlig självkännedom, då sannolikheten att jag ens skulle kunna hålla mig vaken efter 23 är mycket liten. Tack vare att det var så fruktansvärt dålig tv i kväll så fick jag chansen att gräva runt efter några melodifestivalfavoriter.

ESC
Dima (Ryssland) - Om han kunde lite bättre engelska så skulle han nog sjunga med större självförtroende och starkare röst, men även om jag faktiskt inte hör vad han sjunger så är den himla bra.

Mihai (Rumänien) - den här gillade jag egentligen inte speciellt mycket, men det finns nog en stor risk att denna kommer att dåna ur uteserveringarnas högtalare sena kvällar i sommar.

Kate Ryan (Belgien) - Den porriga videon till trots var kanske detta den bästa låten i hela tävlingen, även om den inte ens kom till final.

Belgien var nog faktiskt bättre än vår egen sångfågel, för trots att jag gillar låten och Carola själv så har jag börjat reta mig på hennes plastiga look, hennes superfula läspande och den skandalöst dåliga koreografin. Bortsett från ett par danssteg i näst sista refrängen så ser hon bara kissnödig ut - sorry "Häggan".


Fast absolut sämst på melodifestivalen var väl ändå de rekordfjantiga värdarna...*hurv*...

Nä, nu är det nog läggdags för mig för klockan är ju snart 23 ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0