Blåsigt Göteborg och Taxfree-listor

Min helg i Göteborg var jättemysig, men inte pga det fina vädret (det regnade och blåste hela tiden) eller shoppingresultatet (jag lyckades endast få med mig ett paket ciggaretter från min 3-timmars-shoppingdag) utan pga de supertrevliga människorna som jag hälsade på. Jag blev dock faktiskt kär i lördags. Jag har länge tänkt köpa ett par snygga kilklackssandaler och hittade ett par suuupersnygga på en skoaffär på Avenyn (tror jag). Jag blev dock en smula avskräckt av priset - 1 200 kr(!!!) Med tanke på att sandalsäsongen i Sverige är minst sagt begränsad, så skulle de nog kosta minst en hundring per gång att använda och det är det inte riktigt värt. Efter att med drömmande blick ha tjatat om de där skorna i två dygn, så Googlade jag "kilklack" och hittade de här som jag nu har beställt från Josefssons.
Sandalen
Det blev en fjärdedel av priset om man räkna med frakten, så nu håller jag bara tummarna att de passar.

Annars är mitt liv fortsatt lite jet-setigt den här månaden. Jag åker om två timmar till världsmetropolen Lycksele för en jobb-grej och sedan är det bara en vecka kvar innan vi sticker till Mallis - tjohooo! Jag sitter just nu och bläddrar i Tax-free-katalogen och fyller i shoppinglistor, för det är nästan halva grejen med charterresor tyckar jag. Semestern börjar liksom redan när man får hem katalogen. Jag kan redan känna smaken av den här smarriga konjaken...mmmmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0