Bra sågningar och kassa räfsningar

Jag vet inte riktigt vad man ska säga om lördagens evenemang. Fel låt vann i alla fall, även om det kunde ha blivit mycket "felare" om t ex Litauen eller Ukraina kammat hem segern. Vid sidan av Sverige hade Ryssland helt klart varit en värdig vinnare, men värdiga vinnare ska vi tydligen inte ha. Reaktionerna från våran tv-soffa hemma var starka - min kompis dödförklarade melodifestivalen efter Finlands seger, eftersom de traditionella melodiösa schlagersångernas tid verkar vara över. En annan kompis gick ännu längre och liknade röstningen med de våldsamma protesterna i Frankrike med bilbränningar osv. Han ansåg att röstandet uppenbarligen var protester och att man ville rösta fram dåliga bidrag för att knäcka hela evenemanget. Jag undrar om jag inte egentligen håller med honom, lördagkvällen kändes väldigt surrealistisk - något skumt var det.

Jag vet inte varför det är så himla mycket roligare med ris än med ros. Sågningsrecensioner är alltid så himla mycket roligare att läsa än hyllningar. I fredags läste jag en rolig sågning av Da Vinci-koden i DN. Jag tänker se den i alla fall, man jag blir alltid glad av att läsa bra sågningar ;-)

Sådärja, nu har jag suttit inne och tryckt länge nog - vi har haft den årliga obligatoriska städdagen här på gården, men jag vet aldrig vad jag förväntas göra. Så istället för att mållöst gå omkring med en kratta och räfsa skräpet fram och tillbaka över gården så sitter jag inne och trycker tills de är färdiga. Nu tror jag nog att jag kan gå ut igen ;-)


Kommentarer
Postat av: Vera

Ja du Agneta, ingen har någonsin sagt att du och jag har samma musiksmak.. Finlands låt var härligt befriande och tung. Det är en låt att rocka loss till och båda mina barn älskade den. Jag föredrar monster framför halvnakna kvinnor som bara spelar på sin sexighet som nästan alla i festivalen gjorde. Melodifestivalen är trots allt min 7 årings favoritprogram och jag vill inte att hon ska ta efter och härma klädseln från de flesta av dem. Vad tyckte du om Belgiens bidrag då?

2006-05-23 @ 16:03:44
Postat av: Agneta

Jag är nog mer av en traditionalist - det ska låta som det alltid har gjort ;-)
..och ang Belgien - vad f-n kom de inte till final, för?!!! De var ju hlet klart bäst!!

2006-05-23 @ 21:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0