Hemmasommar och ESC i USA

Jaha, tänkte jag uppgivet innan jag knäppte av tv:n efter en evighetslång och resultatlös väntan i soffan på mina serier under tisdag och onsdagskvällen. Nu är det alltså sommar. Jag antar att jag borde vara gladare, att jag borde planera grillfester, picknickar och planera inför semestern, men det känns så trist när alla mina program har slutat för säsongen och troligen inte kommer att börja förrän i oktober...*suck*

Semestern är fortfarande helt oplanerad, med undantag av en vecka i någon stuga i södra Sverige. Man borde kanske försöka hitta på något mer, men det kan faktiskt vara himla skönt att bara gå omkring hemma och vara ledig. Man känner sig liksom ännu mer ledig om man är hemma, på något sätt. Och inte blir det sämre av att vi fått nästan 500 nya uteserveringsplatser i stan i år. För även om det kan kännas svårt att njuta av sin hemstad en blåsig gråkall tisdagmorgon i november, är det betydligt lättare på en uteservering i juli med en god kall öl framför sig.

Uteservering
Bild ur Västerbottens Folkblad
Läste en rolig ESC-recension av en förbittrad amerikan, som var mycket irriterad över att de inte kan se detta evenemang i USA.

Jag håller med om allt.....utom Finlands förträfflighet förståss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0