Hotande GG-katastrof lyckligt avvärjd

En katastrof avvärjdes i tisdags genom ett barmhärtigt ingripande. När jag var på Väg till Lycksele ringde en kompis och eftersom hon är lika tv-intresserad som jag började jag berätta om hur jag hoppades att vi skulle vara framme innan Lost började kl 21.00, varpå hon överseende påminde mig om att det var tisdag, och att det var Gilmore Girls istället för Lost. Eftersom GG börjar redan 20.00 visste jag ju att jag inte skulle hinna och tydligen går det inte heller i repris. Hon kunde inte spela in det för hon har ingen video där hon bor på veckorna. Jag kunde inte heller ringa till min man, eftersom han inte har en aning om hur videon fungerar så jag ringde upp en granne, men det visade sig att inte hon heller hade någon video eller inspelningsbar dvd-spelare. I min tilltagande desperation ringde jag då min bror i Stockholm och bad honom spela in det, bränna ner det på en skiva och skicka upp det till mig(!!) Vilken hjälte han är, min bror....fast lite löjlig kände jag mig ändå - mitt beteende kanske inte är helt normalt när man tänker efter. Det är därför jag aldrig tänker efter ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0