Knasigt väder och knäppa resebolag

Äntligen hemma igen! Resa bort är jättehärligt och det bästa är att det är så skönt att komma hem igen, en känsla som håller i sig...någon dag i alla fall, innan vardagens tvätt, städ, handling, matlagning och diskning överfaller en som en lavin. Mallis skrämde till en början upp oss med en liten väderchock. Vi lämnade ju Sverige mitt i en värmebölja och termometern visade 25 grader när vi klev på planet på Arlanda, men bara 17 grader när vi klev av i Palma(!!!) Den upp-och-nedvända världen var dock bara tillfällig för resten av veckan var jättevarm och ordningen var definitivt återställd när vi landade i Umeå igen och termometern visade 2 grader(!!!!) ...och då hade ändå temperaturen stigit från minusgrader med snö som man hade haft på morgonen - det var som det ska med andra ord.

Jag vet inte varför jag alltid tror att det ska vara annorlunda, men jag blir alltid besviken på resebolagen. Jag går t ex alltid på starttiderna på biljetten. Jag fortsätter envist att tro att charterflyget kommer att starta på utsatt tid och utan problem. Liksom såååå många gånger förut lyfte vi igår flera timmar försenade, vilket innebar ett missat anslutningsflyg och ett svettigt springande runt med väskorna och klirrande påsar på inrikesterminalen för att försöka få åka hem samma dag.
förseningar2förseningar3förseningar
Vi lyckades komma med 22.35-flyget och landade alltså strax innan 24.00, vilket innebar en försening med ca 6 timmar, en försening Ving - naturligtvis - inte tog något ansvar för. Jag borde veta bättre, men vad ska jag ta mig till när det enda som jag tänker på är din mjuk....ojdå - nu ballade jag ur ordentligt, så det är bäst jag vilar och fortsätter reseberättelsen imorgon. Jag lider av akut tv-torka och kräver nog några timmars terapi innan jag är mig själv igen. Jag återkommer imorgon på utsatt starttid.
(Bilderna är snodda från Reuters och CNN)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0