Orättvisor i tv-soffan

Ojdå - bloggen som jag trodde jag publicerade igår gick aldrig ut, jag ber om ursäkt och skyller på Ving. De är nog ansvarig för det mesta som går fel. Här är i alla fall gårdagens inlägg;

Det finns inget slut på mitt fruktansvärda lidande - igår när jag ville kolla på säsongsavslutningen på Lost, så hade en annan (anonym) familjemedlem bokat tv:n för Champions League-finalen (Barcelona-Arsenal) och vägrade resa sig ur soffan. (Ledtråd: Det var inte min 1-åring). Självuppoffrande som jag är gick jag upp med lilla Ella och nattade henne och satt och surade i tystnad. Lyckligtvis satt jag och surade framför datorn, fick syn på tv-tablån (ja, okejdå - jag letade upp den med flit) och insåg att jag kunde spela in både CSI Miami (gammalt avsnitt), CSI New York, Frasier och Law and Order, som jag sedan kollade på nu under Ellas förmiddagslur (inte alla, utan två av dem...de andra kan jag spara)!!!! Livet kändes genast lite lättare att leva, även om mitt lidande - naturligtvis - fortfarande är väsentligt mycket större än andras.

Vid sidan av den skitjobbiga förseningen och Ving´s knäpphet var det himla mysigt på Mallis, även om den vackra lilla ön knappast kan kallas pittoresk och oförstörd längre. Först under incheckningen inför hemresan började jag inse hur himla stort Mallorca är som turistresmål. Våran flight hade incheckningsdiskarna 144-146(!!!!)
incheckningen
Skylten ovanför den lilla Ellan på den suddiga bilden visar att flygplatsen hade över 200 incheckningsdiskar...att jämföra med Umeås 3. Fast jag insåg ju redan innan att turistströmmarna till Umeå är något mindre än de till Mallorca. Varför kan jag inte förstå  ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0