Åldersdiskriminering och omoderniteter

En kompis fick erbjudande om att ingå i en fokusgrupp till programmet Existens i SVT. Man skulle sitta på tv-huset och titta på programmet och sedan diskutera vad man tyckte om det i grupp. Hon tyckte att jag skulle följa med och gav mitt nummer till SVT-kvinnan som bjudit in henne. När jag pratade med kvinnan så var hon först himla positiv och ville såååå gärna att jag skulle vara med, och berättade hur det gick till. Sedan frågade hon i förbifarten "Du är väl 34, precis som C (min kompis)"? När jag berättade att jag var 38 lät hon mycket besviken "Jaha, men då är du ju för gammal. Detta är den yngre fokusgruppen med tittare 25-35 år"(!!!!)
Ja men du får ni väl ha era dj-la tv-program för er själva, ville jag skrika. Jag har bestämt mig för att aldrig kolla på SVT mer.....fast det är klart, det går ju faktiskt många himla bra grejer där och jag ska ju inte straffa mig själv bara för att de är åldersrasister. Jag tror jag nöjer mig med att bojkotta Existens ;-)

En gammal goding - här är en tjej som tydligen bor i en stad där man slutat använda omoderniteter som elektricitet ;-)
elransonering


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0