Summertime

Idag känner jag mig så himla somrig - inte så mycket i kläderna som i humöret.
Stockholmskursen var ungefär så förvirrande som jag befarat, men jag blev i alla fall inte mobbad för min bristande programmeringskompetens. Själva staden badade dock i sommarvärme och uteserveringarna stod som spön i backen. Jag blev - naturligtvis - tvungen att testa flera av dem och förutom mig själv bestod testpanelen av min bror, min svägerska och mina två älskade vänner J och H. Vi tvingades dock avrunda tidigt för att snabbt ta oss till någon Canal+ - visande sportbar - vi kunde ju, självfallet, inte missa säsongens första derby (AIK-Hammarby). Vännen H lämnade oss dock eftersom hon naturligtvis hade biljett till östra läktaren på Råsunda. Kvällen blev ju inte precis omysigare av att AIK vann mötet(!!)
Även om vi i Umeå inte kan vänta oss några stora spännande Allsvenska-derbyn precis så kan vi ju i alla fall snart få sitta och såsa på uteserveringar. Tänk - om bara en månad kanske man kan få sitta i solen och suga på ett gott glas vin tilsammans med en smarrig cigarett...mmmmm - det var minsann länge sedan....
image197image198image199

Men, men - sommaren börjar redan ikväll med ett litet cocktailparty(!!)
Menyn;
image200image201image202image203

...samt en greksallad och kanske lite Irish Coffe och choklad....
Trevlig Valoborg/avslutning på vinterhalvåret - nu kommer sommaren!

Kommentarer
Postat av: Vännen J

Jo men visst är det trevligt med uteserveringar! Favoriten framför andra - MS Gerda - öppnar ikväll, och då ska jag, vännen H och vännen C dit.

Hurra för sommar! Eller vår åtminstone...

2007-05-02 @ 16:30:01
Postat av: Agneta

WOW!!.....stackars stackars mig som inte får vara med och leka...*suck*

2007-05-04 @ 14:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0