I höst ska jag börja träna

Jag har under de gångna 5 åren köpt ett par gångstavar, en PilatesDVD, en Pilatesmatta och en såndär jättestor boll, en YogaDVD, vikter, en träningscykel,  träningskläder och matchande vattenflaska. Jag köpte också en hel hög med Agatha Christie-deckare som radioteater på kassett  från BBC-shop, som jag hade tänkt ha i min walkman och lyssna på medan jag glatt promenerar runt med mina stavar.
Om det är tanken som räknas så kan jag definitivt kalla mig en aktiv motionär, om inte atletisk t om. Problemet är att det alltid stannar vid tanken. Jag testar det och är det inte sådär superkuligt med en gång (som det ju aldrig är) så skiter jag i att fortsätta.
Jag måste nu försöka hitta någonting som jag står ut med i längden. I höst tänker jag nu därför varje vecka tvinga mig själv att utföra 3 motionsaktiviteter, som jag sedan ska redovisa här varje fredag - och om jag slarvat och inte kan redovisa någon aktivitet så tvingas jag.......eeehh.....f-n jag måste hitta på någon sanktion för mig själv för att jag ska ta det på allvar. Jag behöver tips på pinsamheter eller andra jobbiga saker som jag kan straffa mig själv med vid inaktivitet.
image233

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0