Presentpanik

Min kompis F fyller år i helgen och jag kommer inte på någon kulig present att köpa. Inte heller har jag några skojsiga idéer till bröllopet vi är bjudna på nu på lördag och som lök på laxmoussen ringde en av Ellas dagiskompisars pappa och bjöd oss på ett barnkalas på lördag - vårat första. Vad köper man till ett barnkalas? Hur mycket brukar presenterna kosta? Ska man köpa födelsedagskort också?
Det kanske inte är någon idé att jag försöker göra rätt - vi kommer i alla fall att se skitlöjliga ut i långklänning och kostym (vi ska ju direkt därifrån - via barnvakten - till bröllopet).
image245
Det finns en massa evenemang som folk bara förväntas känna till reglerna för, men som ingen egentligen gör. Vi iakttar alla andra och sedan försöker vi härma dem till nästa gång.
Jag hoppas vi inte sätter någon fruktansvärt opraktisk barnkalastrend genom långklänningen/kostymen ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0