Presentproblem

Min man fyller 40 i september och - bortskämd som han är - kanske han väntar sig någon slags present. Jag har så fruktansvärt svårt att hitta på roliga presenter till män, medan det är hur enkelt som helst att köpa något kul till kvinnor - jag köper bara det jag själv skulle vilja ha (och ofta vill jag ha det så mycket att jag köper en till mig själv också).
Eftersom han inte har skrivit någon önskelista så tvingas jag ju försöka komma ihåg om han någon gång nämnt det han gillar (vi har bara känt varandra i 10 år, så jag kan ju inte förväntas komma ihåg såna detaljer).
Brukar inte folk säga att de gillar "upplevelser"? Eftersom jag tror mig komma ihåg att Jakob också sagt det någon gång, så googlar jag fram höstens teaterguide. Där mitt bland Nore´ns uppsättning av Hamlet och en dockteaterföreställning hittar jag något superkul - en Murder Mystery-kväll(!!)
Jag har i flera år fantiserat om att åka iväg på en Murder Mystery-helg på någon mysig herrgård någonstans, och liksom leva mitt inne bland sidorna på en Agatha Christie-bok och hjälpa till att lösa ett (eller förhoppningsvis flera) mord. I höst spelar Profilteatern en liten Murder Mystery-pjäs, där publiken får sitta och äta en 3-rättersmiddag och mellan rätterna försöka fånga mördaren!!!
image229
Jag kastade mig på telefonen och beställde 2 biljetter och kände mig supernöjd....tills jag insåg att de här biljetterna är ju egentligen en present till mig själv - Jakob är nog inte så superintresserad av mordgåtor....
*suck*
Jag borde nog köpa något som jag själv inte gillar, så att det liksom blir ett bevis på att jag bara tänkt på honom....
Gymkort kanske.....eller ett par löparskor....eller kanske någon Westernfilm - jag haaatar Westernfilmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0