Regnchock

Efter 22 timmars oavbrutet regnande har Umeå nu fått hela den normala månadsnederbörden för augusti - på bara under ett dygn.
image253
Jag cyklade tappert till jobbet imorse och, trots att jag hade såväl regnjacka som regnbyxor sitter jag fortfarande och huttrar i kläder som ännu är lite fuktiga, för riktiga störtskurar finns det ingen regnjacka i världen som klarar. Även om det - naturligtvis - är himla jättesynd om mig så finns det ju även andra som lider. Det kan t ex inte ha varit så mysigt att tälta
image251
....och universitetsdammen tycks ha fått storhetsvansinne - den tror att den är Vänern. (Den bör egentligen sluta en bra bit innan häckarna)
image252

Det finns alltså en viss risk för att eftermiddagens After Work-planer med kära V måste flyttas inomhus....såvida de inte kan låna ut flytvästar på uteserveringarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0