suck nr 37

Knappt har man lyckats kravla sig ur sjuksängen och släpa sig in på jobbet, förrän man blir totalt överöst med arbetsuppgifter som måste göras på en gång eller som skulle ha gjorts redan. Jag hann öppna mailen före 0830, vilket var en himla tur, där jag läste om ett viktigt möte som jag skulle vara med på uppe på en annan myndighet en halvtimme senare. Jag slängde på mig jackan och lyckades slita åt mig rätt pärm. Efter detta 3-timmarsmöte skyndade jag mig tillbaka till jobbet, där två kollegor ville prata med mig om grejer som måste göras idag, jag läste ett nytt mail om en rapport som skulle ha varit inne hos chefsmyndigheten igår som jag nu ska börja med och nyss kom min chef in och ville förbereda mig på en "seminarieturné" som jag tydligen ska var med på i höst..
<nu blinkar mail-ikonen igen>
....och efter att ha läst ett nytt mail ser jag att chefsmyndigheten har gett mig två ytterligare uppgifter att klara av under hösten....
Vilken himla tur att jag är en sådan positiv och trevlig människa som aldrig klagar och gnäller ;-)
image241

Här är jag och mitt skrivbord efter att jag rensat bort den värsta röran i att-göra-högen bakom mig (nu är den bara 4 meter hög!)
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - stackars, stackars mig ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0