Oinspirerad

Jag har drabbats av en allvarlig oinspirations-bacill och kan inte få mig sälv att ta några som helst initiativ idag.
Det är som om all fantasi och självständigt tänkande har sugits ur mig under natten. Just nu sitter jag t ex och stirrar på markören som uppfodrande står och blinkar och väntar på underhållande betraktelser och jag vill bara skrika "sluuuuuuta!!!" åt den. Jag tror dock att mina arbetskamrater då skulle titta ännu snedare på mig och att de kanske skulle drabbas av någon slags obotlig nackspärr eller "karpaltunnelsyndrom".
Jag älskar det ordet, men förstod inte förrän i höst att det har något med händerna att göra. Jag har alltid trott att det var ett slags förvirringstillstånd, och eftersom denna diagnos är betydligt mer spännande än något handledsfel så väljer jag att fortsätta använda karpaltummel som beteckning på allmän förvirring - ursäkta alla karpaltunnlare (särskilt dig, D - du är inte speciellt förvirrad).
När den egna inspirationen inte finns, så kan man sno andras. Det är alltid kul med arga människor och Bek är idag roligast i sitt korståg mot en handtvålstillverkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0