Analyser och prognoser

Rubriken låter skrämmande jobbrelaterat och trist, men det handlar om låt-analyser och prognoser för finalen i Helsingfors. Jag blev så glad åt Schlagerboys kommentar på min blogg (även om det kanske var automatgenererat) att jag var tvungen att gå in och läsa lite mer på deras superinformativa sajt.
Efter att ha sett analysen av Magnus låt börjar jag också sörja över utslagningen av den i lördags - den var nog himla bra, när jag tänker efter.....
Finalen i Helsingfors kan nog bli riktigt bra (om man bortser från att man kommer att tvingas lyssna på Lordi igen) och jag är särskilt nyfiken på Danmark och Norge, efter att ha läst om schlagerboysens lilla turné.
Snälla, snälla Sverige - skicka nu inte iväg något skitbidrag till Finland i år, för då står jag inte ut.

Melodi2007

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sverige MÅSTE skicka The Ark - kanonlåt! Men Lordi var ju grymma...inte för att det var schlager men ändå...

2007-02-21 @ 17:29:54
Postat av: Agneta

Nä, Lordi var definitivt ingen schlager, men jag tycker inte Ark är det heller. Jag vägrar acceptera en modernisering av melodifestivalen - alla borde tvingas låta som Kicki D, Linda Bengtzing och Carola, och i väntan på att man inför dessa regler tänker jag fortsätta såga alla som inte gör det ;-)

2007-02-22 @ 11:10:41
Postat av: Anette

Med all respekt - men visst är väl The Arks låt en schlager...? Med tonartshöjning och allt! Det är i alla fall en perfekt bugglåt : ))

2007-02-23 @ 12:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0