Karriärval

Det finns många orsaker till att jag inte blev en hyllad och internationellt erkänd författare. En av dessa är att jag aldrig skrivit tillstymmelsen till någon bok, men den viktigaste är nog att jag aaaabsolut inte skulle vilja hålla några boksigneringar.
Jag och min bror råkade i fredags vandra in på Åhléns vid Skanstull precis när GW Persson´s boksignering skulle börja. Han gick upp och satte sig vid bordet på podiumet med en hög böcker framför sig men utan några fans i sikte. När vi 20 minuter senare återigen gick förbi honom satt han fortfarande helt ensam och övergiven. Bokhögen på hans vänstra sida hade nu förflyttats till den högra - han hade alltså fördrivit tiden med att försignera böckerna, men vad gör man sen?
Han borde haft med sig block och penna så att han kunde använda ostördheten till att påbörja sin nästa bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0