Plus Special

Jag satt - som vanligt - och beklagade mig inför mina kollegor på förmiddagsfikat i morse. Ilskan över de missade Globenfinalbiljetterna har tydligen inte gått över, och när jag väl kom igång upptäckte jag att jag även var väldigt less på hantverkarna - vår badrumsrenovering är nu inne på sjunde veckan, inga hyllor eller skåp sitter uppe och vi har ännu inte fått någon ersättning för den nya toalettstolen som elektrikern pajade när han ställde sig på locket.

De tyckte allihop att jag skulle kontakta Sverker om biljetterna, men när jag tänker efter är min klag-reportoar större än så. Varför inte göra ett specialprogram om hopplösa hantverkare, tex? Sen har vi ju faktiskt också andra allvarliga irritationsmoment - nya kläder som noppar sig efter första tvätten, strumpbyxor som alltid går sönder första gången man använder dem, de systematiskt försenade inrikesflygen, säkerhetsprogrammen man köper till sin hem-PC som alltid släpper igenom mängder med trojaner och andra knasigheter, skit-tv-serier som aldrig tar slut fast de lovat (Lost). Det finns egentligen väldigt få irritationsmoment som jag inte kan lyckas jaga upp mig ordentligt på - varför kan inte jag få jobba som Sverkers assistent? Jag skulle kunna stötta honom när han vacklar och börjar acceptera ursäkterna från skurkföretagen!
...eller så kan han alternativt göra ett program bara med mig, där jag får gnälla av mig fritt och han ställer alla knäppa företag till svars!

image305

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0