Skandalösa biljettförsäljare och underbara platser

I torsdags morse gick jag förutseende in på Ticnets hemsida 8.55 (5 minuter innan biljettsläppet) för att roffa åt mig 4 biljetter till Melodifestivalens Globen-final. Kö-systemet släppte inte in mig på sajten förrän 09.15 - då alla biljetter visade sig var slutsålda(!!!) En dammsugning av nätet ett par minuter senare visade (minst) 2 biljettsajter som "erbjöd" biljetter till evenemanget till, inte dubbla utan fyrdubbla priser(!!!!!)
image302

Hur i h-vete kan en privatperson som går in på sajten 5 minuter innan släppet ändå inte ha en chans att få några biljetter?!! Och hur kan (med tanke på att man bara får köpa max 4 biljetter/pers) sådana mängder biljetter vara till salu ett par minuter senare?! Är detta lagligt?!!
Ja, jag tvingades ju köpa genrepsbiljetter men skrev genast ett brev till Ticnet, där jag frågar hur stor andel av biljetterna som egentligen är till salu för privatpersoner samt vilka avtal som finns med dessa svindyra andrahands-biljettförsäljare. PLUS-Sverker nästa!

Den värsta vreden hade avklingat till lördagen då jag fick chans att meditera på jordens lyckligaste plats - Schlagerklubben! Ååååh vilket fantastiskt underbart ställe - fräsch inredning, Ok drinkar och alldeles....alldeles uuunderbar musik!
image303
Jag ska fråga om jag kan få begravas där när jag dör!

Kommentarer
Postat av: Vännen J

Vad kul att du har fått göra ditt premiärbesök i den famösa schlagerbaren. Och att den var precis så bra som du
hade hoppats på. Nu känns det långt till Umä, jag vill också gå dit och ha skoj.

2007-10-23 @ 12:55:37
Postat av: Agneta

Ja, nu finns det ääääntligen en anledning att åka till Umä (förutom att leka med mig, förståss)!
Nu hade jag tyvärr bara barnvakt till 23.00 (de öppnade 22.00) - men hade jag fått vara där hela kvällen så hade jag nog gått ner flera kg. Det gick bara inte att sluta dansa!!

2007-10-23 @ 15:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0