Badrumsbesvär

Nu - 8 månader efter att vi först tog kontakt med badrumskillen - ska äntligen vårat andra badrum få renoveras. Hantverkarna rev ut hela badrummet medan vi solade och badade (och skitade ner kläder) på Kreta. Nu har de dock försvunnit från jordens yta - vi har inte sett röken av en hantverkare hela veckan och vår tvättmaskin, torktumlare, tvättkorgar (öööööverfulla med smutstvätt) står och minglar i datorrummet tillsammans med den badrumsinredning vi ska behålla.
Själv har jag använt alla underkläder jag kunnat hitta och riskerar nu att behöva gå klädd i bikinitrosor eller baddräkt (under kläderna) på jobbet.
image278
Varför existerar det egentligen arbetslöshet i detta land? Det borde ju finnas utrymme för 10 000-tals hantverkare på arbetsmarknaden, eftersom alla jag pratat med har haft liknande upplevelser....hmmmm - jag kanske själv skulle ge mig in i detta yrkesområde - enorma förtjänst möjligheter och absolut ingen stress eftersom man inte tycks behöva följa några tidsscheman.

Vadå? Jag - bitter?!

Kommentarer
Postat av: Agneta

AAAAHHH - jag särskrev förtjänst möjligheter(!!!) Vad är det för fel på mig?!

2007-09-30 @ 20:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0