Ner med djuren

Det finns flera anledningar till att jag inte bor i skogen - det blir för långt att cykla till jobbet, det finns inga affärer att bränna pengar i och det finns inga restauranger där man kan panik-köpa hem middagen när man för fjärde dagen i rad glömt att fylla kylskåpet.
En annan fördel med stan är att man slipper ovälkommet besök av stora och små djur. Nu har dock djuren urbaniserats så till den grad att de förväntar sig ständig uppassning och service av mig - den person vars genpool för flera hundra år sedan bestämde sig för att fly från den djurnedlusade naturen och som rakryggat nu står fast vid detta beslut. Mitt kök är invaderat av tusentals bananflugor och jag vet inte vad de vill ha av mig. Ett stort gäng håller till vid hallspegeln, ett annat känner sig som mest hemma runt kaffebryggaren och det tredje stora gänget föredrar det lilla avlastningsbordet i ek, med fri sikt till tv:n. De tycks välkomna mig med att irriterat surra runt mig när jag kommer hem och väntar sig sedan att jag gör kaffe åt dem och sätter på tv:n så att de får kolla på Animal Planet(!!)
Jag har ställt ut små glas med vinägerlösning som visserligen dragit till sig ett hundratal av dem, men vad gör jag av resten?!
...och jag börjar även bli förb less på kringstrykande katter som rullar runt i de täcken och kuddar jag lagt ut till vädring på min veranda!
image270image271

Det kanske vore lugnast att flytta ut i skogen nu när alla djur flyttat hem till mig....fast var ska jag då köpa min middag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0