Klimat-idiot..

..ja, för man kan ju knappast kalla mig klimatsmart!
 Jag skäms som en hund även fast jag visste att jag bidrar till betydligt mer utsläpp än vad FN anser vara en hållbar nivå.
Det var resandet som var den stora skurken. Jag går alltid till och från jobbet och åker bil mindre än 1 tim/vecka. Jag flyger dock 10-40 timmar/år i tjänsten och 1-10 tim/år privat (fast där tog jag nog kanske i i underkant) och det var där det det skenade iväg ordentligt...och jag som tyckte att jag flyger väldigt lite...
 Jag visste inte att flyget var himla farligt!
image433
Jag skäms...det gör jag verkligen!

Jag kan nog köpa lågenergilampor och handla mer mat enligt säsongerna (så man slipper frakta mat över hela jorden) men det blir svårt att avstå flyget, helst när man bor uppe vid nordpolen nästan och flera hundra mil från alla roliga ställen som Barcelona.......hmmmmm - jag kanske borde flytta till Barcelona så slipper jag ju flyga dit, eller London eller norra Italien någonstans....eller i alla fall Stockholm, så sparar jag ju in på 80% av mina flygresor!

Jag borde nog ta en klimatdiskussion med J när jag kommer hem - ännu ett flytta-till-Stockholm-argument!

Kommentarer
Postat av: åsa

oj det fick en verkligen att tänka till lite.

2008-04-10 @ 11:46:36
URL: http://pantouffe.webblogg.se
Postat av: Agneta

Ja, det var extremt läskigt...helst för oss alla som älskar att köpa nya onödiga grejer samt då och då lämna vår ödsliga lilla stad och ta flyget ner till lite storstadskul...
Jag kommer nog inte känna mig lika förväntansfull och glad när jag kliver ombord för en liten nöjestripp nästa gång ;-(

2008-04-10 @ 19:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0