Mer tv-knark

Efter att ha finkammat tvkanalernas webbsidor och bara hittat en höstpremiär (The Fringe) så kastar jag mig ut på NBC. I höst börjar My Own Worst Enemy med Christian Slater sändas i USA och jag är sååå sugen;
Slater är Henry - en drygt 40-årig man med ett medelklassjobb, villa, fru, minivan, två barn och hund. Slater är dock också Edward som talar 9 språk och springer en "4-minute-mile". När Henry en dag kommer hem från jobbet och öppnar sin laptop får han ett förinspelat meddelande från sin alter ego Edward som ger honom instruktioner om vad han måste göra för att inte bli ihjäldödad av yrkesmördare som - av någon anledning - är ute efter honom.
I sann amerikansk anda är serien ordentligt företagssponsrad - på den officiella hemsidan gör man en stor affär av att Henry kör en Chevy Traverse och Edward kör en Chevy Camaro, så det finns ju en viss risk för utdragna biljakter/bilfärder i motljus. 

Nåväl - jag längtar ändå och hoppas att sverige köper upp serien snabbt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0