Myrornas krig

Jag hatar myror....SÅ mycket!
Förra veckan kryllade det av myror i hallen när jag klev upp och efter att ha slitit åt mig första bästa vapen (fönsterputs) lyckades jag efter en timme eller två utrota de ovälkomna gästerna.
Nu har vi varit extra noga med soppåsar och matrester men trots detta kröp fem av dem omkring på matbordet i morse(!!)
Jag greppade snabbt AJAX Allroundspray och jagade runt lite med denna men är nu orolig över att de planerar en invasion (de såg väldigt målmedvetna och illasinnade ut). Jag sprayade listen vid ytterdörren samt under skoskåpet (flera av dem kom ut därifrån) och får hoppas på det bästa. När jag skulle springa iväg till jobbet upptäckte jag en harskrank/skrankelmygga/ni-vet-en-sån-där-stor-med-läskigt-långa-ben. Jag var precis på väg att kasta en tidning på den (från 2 meters håll...jag har lite insektsskräck) men lät bli - har jag riktigt riktigt tur kanske de där jättemyggorna äter myror(!!!)
...och snart kommer väl bananflugorna tillbaka....*suck*

Kommentarer
Postat av: Mia

Myror vad är det mot möss, getingar, snokar och väldigt stora spindlar, det är tur att man börjar jobba imorgon så man är hemma ett tag, fast just det jag bor ju på landet så jag har möss, getingar och väldigt stora spindlar hemma också men i alla fall inga snokar, men istället paddor på köksgolvet. Jag tror jag måste flytta till Umeå :-)

2008-08-12 @ 22:08:49
Postat av: Agneta

Paddor på köksgolvet?!

hurv...fast det är klart - de kanske äter upp myrorna och flugorna...och när man blir less på paddorna får man skaffa en orm ;-)

2008-08-13 @ 09:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0