Pryldrömmar - del 3

Varför är längtan efter nya grejer som störst när man är som fattigast? Och varför är det just då man börjar fantisera om de riktigt dyra inköpen?
Min nästa vill-ha-genast-annars-tar-livet-slut-pryl är en inspelningsbar dvd med hårddisk. Nu när jag börjat fantisera om den inser jag ju hur meningslöst mitt liv är utan den och hur alla mina problem skulle lösas om jag köpte den;

Vi skulle slippa alla bråk om disken/städningen, våra högar med smutstvätt skulle automatiskt tvätta sig, stryka sig och hoppa in i garderoberna (som förresten skulle vara perfekt färgkoordinerade och välordnade) och myrorna skulle säkert också försvinna(!) Har jag verkligen råd att inte köpa den här?
Synd bara att mitt kontosaldo inte tycks vara med på tåget....

Kommentarer
Postat av: Anette

Självklart har jag en sån.Kanonbra pryl!

Samt en laptop - nämnde jag det...?

2008-08-13 @ 11:21:19
Postat av: Agneta

stoppar fingrarna i öronen Jaghörintejaghörintejaghörinte.....

(Visst är det mysigt att unna andra det man själv inte har, men jag är inte sån ;-)

2008-08-13 @ 15:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0