With a little help from my friends...

Den inte så framgångsrika jakten på nya-kläder-formen fortsätter.
I lördags gick vi in till stan för att bränna kalorier genom att tok-svettas i dunjackor inne på överfulla varhus och träna muskler genom att tränga oss fram till kassan och bära hem barn och påsar. På kvällen får vi sedan besök av vännen F som hade med sig ostkrokar som han sedan under pistolhot tvingade i oss (enligt min egen version av historien).
I söndags tog jag sedan en långpromenad till ICA Maxi för inhandling av glögg-mingel-ingredienser och en spurt hem till köket för att fixa ihop allting. Detta kaloriförlustförsök motverkades dock av att våra vänner C och N bjöd på en fantastisk spontanmiddag i går kväll. Min fil-till-middag-plan röstades snabbt och brutalt ned till förmån för en supergod älggryta samt egen-tillverkad Creme Brulé med en sådan där knaprigt avbränd socker-yta.

(Bild: Filtallriken gick förlorande ur den inte så spännande matchen mot Creme Brulén)

Jag vägrar dock ta på mig skulden för denna misslyckade bantningshelg - om våra vänner kunde sluta laga så god mat och upphöra med att bjuda hem oss, så skulle jag säkert ha gått ner mina 3 kilo i helgen....minst ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0