80-talstv



Tv var för mig helt magiskt på 80-talet. Det fanns bara 2 kanaler och det var bara ca 6 timmar/dygn som inte var testbild (bortsett från enstaka timmar mitt på dagen när man sände kodade utbildningsprogram till skolorna).
Men de amerikanska/engelska programmen som visades under någon av de 6 timmarna var bara helt fantastiska - tyckte jag då. Jag kollade på allt (som jag fick kolla på) och jag minns att jag älskade t ex Love Boat (På kryss med Kärleken) och McGyver - tv-serier som man idag inte ens står ut med 5 minuter av.

Här är introt till Greatest american hero som gick under ett kort tag på 80talet. Jag minns inte så mycket av serien, men jag minns att jag ääälskade musiken och när jag hittade den på youtube så var den faktiskt precis lika bra som jag mindes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0