Förvirrat House

Jag hade sett fram emot säsongspremiären av House igår kväll men kände mig inte bara lite förvirrad efter avsnittet.
House fick in två patienter som han försökte bota genom att kringgå en massa regler och försöka lura chefen - som vanligt. Denna gång skällde dock såväl hans kollega Wilson som hans chef ut honom för att han plötsligt blivit en ond människa, något de aldrig sagt förut - hur mycket han än skrämt patienter eller fuskat sig till olika behandlingsformer för dessa.
..och när det visade sig att han faktiskt lyckades bota båda patienterna (varav en varit helförlamad i 8 år) så berättade de andra aldrig för honom att behandlingarna faktiskt hade lyckats, för att han inte skulle tro att han hade gjort något bra.
Jag fattade ingenting - för en gångs skull var han respektfull mot patienterna och lyckades bota annars obotliga sjukdomar utan att förolämpa sin chef eller sina kollegor (i alla fall inte för mycket) - och då ska han förställa ond.
...eller så kanske House drömmer att han blivit "god" och alla blir arga på honom för det, sen när han vaknar upp kommer han att upptäcka att han fått superkrafter och nu kan bota människor med ett elakt ord.....äh, nu blandar jag ihop House med Heroes ;-)
image385image386

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0