Jag är faran som lurar i natten, jag är 40-åringen som vägrar bli stor



Helt plötsligt - på väg till jobbet i morse - ploppar det fram en liten melodi i huvudet

Han dyker upp från ingenstans, men först när nå´nting sker
Han vet vad som händer, han ser det ingen ser...

Det är introt till den fantastiska tecknade serien Darkwing Duck!!
Serien handlar om medelålders Drake Mallard, som vigt sitt liv åt att bekämpa brottslighet iklädd lila cape och bredbrättad hatt. Brotten sker dock mest på kvällarna så dagtid går han runt därhemma i sin rutiga stickade väst och städar upp efter sin hyperaktiva dotter Gåsalinn. Hon är adopterad och det finns ingen mamma inblandad, så det blir lite barnvaktsproblem ibland när brottslingarna härjar som mest.

Darkwings signatur var att dyka upp i ett moln av rök och med en beslöjad mörk röst säga
Jag är faran som lurar i natten
följt av någon rolig liknelse, t ex
Jag är tuggummit som fastnat i ditt hår
eller
Jag är hålet i din strumpa
eller
Jag är den sista klicken tandkräm som du inte kan klämma ur tuben


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0