Man ska aldrig försöka....

Enligt gammal januaritradition har jag återigen gått med i Viktväktarna....eller "gått med" - jag har varit på ett möte och fått lite recept. Det borde väl ändå räcka för att jag ska bli jättesund och smal...eller?
...och inte nog med - jag har faktiskt redan lagat 4 av recepten. Laxrätten var jättegod liksom Grönpepparkycklingen men Tonfisklådan fick jag slänga efter bara två tuggor *uuuärh*
I söndags gjorde jag också en stor sats Broccolisoppa som faktiskt var himla smarrig. Efter att jag ätit min portion gick jag ut i köket för att hälla upp de resterande 1,5 litrarna i små smarta förpackningar som jag skulle ha i kylen och frysen och ta med som lunch (jag har aldrig någonsin tagit med lunch till jobbet!!!).
Det kändes inte bara lite tråkigt att upptäcka att mixern då var tom(!!) 

- Var är soppan? frågade jag J med fasa i rösten.
- Vilken soppa? svarade han oskyldigt
- Den som jag hade i mixern, såklart!
- Det var bara diskvatten i mixern så jag hällde ut det
, svarar han då.

Varma soppor blir lite skummiga när man mixar dem och den gröna skummande vätskan som fanns i mixern hade - grovt orättvist - tagits för diskvatten.
Man ska f-n aldrig försöka.......*suck*
image371

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0