Dyra vanor

Shit, vad dyrt det är att motionera!
Nej, jag pratar inte om anmälningsvagiften á 150kr utan om alla extrakostnader detta motionerande innebär för mig.
Eftersom jag absolut inte äger något motionsvänligt plagg och samtidigt är paniskt rädd för att se oproffsig ut, var jag ju tvungen att inhandla en motions-outfit idag på lunchen. Det är skitkallt och kan nog börja regna under torsdagens halvmils-promenad så jag investerade i en rosa överdragsjacka med tillhörande byxor (vilka tragiskt nog ej var rosa).

...och sen kommer jag ju också bli tvungen att köpa en avancerad stegräknare för 400kr



...vilket innebär en motionskostnad av 1100kr för detta lilla halvmilslopp ....och då har jag inte ens räknat  in anmälningsavgiften(!!)
Det är nog inte lathet som hindrat mig från att bli en idrottare i elitklass utan snarare mitt ekonomiska sinne ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0