No hands, no hands...

Jag är ingen klippa på semesterresor då jag nästan alltid glömmer min kamera och tvingas lita till resesällskapet.
På Barcelonaresan visade sig såväl Mia som Anette vara vana fotografer och istället för att omsorgsfullt kopiera bilderna och scrapbooka dem i ett vackert album, så använder jag mig av Anettes blogg som mitt eget lilla fotoalbum - här finns såväl Melodifestivalbilderna som Barcelonaresan kärleksfullt dokumenterade.

En lustig liten noja som jag tagit med mig från Barcelona är ficktjuvsskräcken - alla vi mötte varnade oss för ficktjuvar och vi lärde oss snabbt att alltid hålla en hand på väskan, vilket ser lite märkligt ut på bild. Man kan nästan aldrig se våra händer eftersom de hela tiden klamrade sig fast vid väskorna.

Här sitter vi alla tre med båda händerna krampaktigt på väskan och semsterbilderna skulle lätt kunna misstas för reklambilder från någon väsktillverkare.
Lite stolt blir jag när jag ser att vi alla lyckas matcha väskan till outfiten - min är svart och beige, Mias röd och Anettes klassiskt svart.

Ficktjuvsskräcken har jag dock lyckats ta med mig hem till Umeå och jag har flera gånger kommit på mig själv med att krampaktigt hålla i både min tjänstemobil och min kaffekopp under hela fikarasten.


Kommentarer
Postat av: Mia

Tja, vad kul vi hade, visst ser vi nöjda och glada ut :-)

2008-05-09 @ 17:16:27
Postat av: Anette

Och glöm inte det praktiska med att ha väskan i knät - om man spiller fungerar den som haklapp! Samtidigt som man döljer fettvalkar på magen kan man med hjälp av väskan trycka upp brösten! Finns hur många fördelar som helst!

2008-05-10 @ 14:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0