Tandvärk och Europas Carola

Min tandvärk förvärrades under helgen och min kära Å som kom på besök fick byta ut drinken mot ett besök på J´s tandläkarklinik på fredagkvällen för att jag skulle få en bedövningsspruta.
Lördagens shoppingtur blev också lite dimmig - vi stannade till på kliniken igen och jag fick lugnande tabletter innan det var dags att dra ut den förb tanden. Vi tog en snabbrunda på stan i väntan på att effekten skulle kicka in, vilket den tyvärr gjorde alldeles för tidigt. När jag vinglat omkring på HM´s barnavdelning ett tag och sluddrande försökt betala min inköp insåg jag att det var dags att lägga mig i tandläkarstolen igen.

Jag vet inte varför jag lyckas lura mig själv varje år, varför jag tror att vi har en chans i den där förb tävlingen. Ryssland var faktiskt himla bra och de förtjänade väl kanske att vinna, men Charlotte på 18:e plats?!!!!
Det finns inte en enda låt i världen som vi kan vinna med - vi hade inte vunnit med Serbiens bidrag förra året eller med Rysslands i år. Det här är ingen musiktävling utan en kompistävling och vi har helt enkelt inga kompisar!
Det spelar ingen roll hur fint vi sjunger eller hur bra låt vi ställer upp med - vi har inga kompisar! Och vi bor heller inte i något trevligt grannskap. Norge, Finland, Island och Danmark hatar oss av någon anledning trots att vi gång på gång bjuder in dem till mysiga grillfester med öppen bar (= ger dem höga poäng).
Nej, Sverige har blivit Europas Carola - vi har en bra sång och sjunger fint men alla hatar oss ändå.....jag borde ha sparat de där lugnande tabletterna till kvällen istället ;-)

Kan vi inte försöka flytta Sverige till Malta istället - det är en riktig kompis, det!

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag tror att BWO eller Rongedal hade klarat sig bättre! Ärligt talat, Charlotte gjorde ett mediokert intryck.

2008-05-26 @ 10:11:04
Postat av: Agneta

Jag tror inte vi hade kunnat vinna med någon som helst låt. BWO passade visserligen bättre in i sammanhanget jämfört med de andra låtarna, så de kanske hade kunnat ta sig ända upp till 15:e plats ;-)

2008-05-26 @ 11:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0