Lyckan bor i min garderob

För drygt tre månader sedan beställde jag kläder av en thailändsk skräddare, som min kompis C brukar anlita.
Han turnerar runt bland sina kunder i norden ett par veckor varje år och tar upp beställningar.
Jag beställde 1 kavaj, 1 kjol och 1 par byxor i ett underbart cashmere/silkestyg (svart med diskreta vita trådar) samt en helsvart kjol i samma modell som den andra (snäv som är lite klockad och slutar strax innan knät).
Priset var dubbelt så dyrt som jag väntat mig och även fast jag "sockrat" priset en aning inför min man (jag drog av 40% av det faktiska priset) så kippade han efter andan lite....å andra sidan tycker han att allt över 500kr/plagg är tok-dyrt.

Eftersom månaderna har gått har jag nästan glömt bort kläderna, och blev därför överlycklig när C ringde och berättade att de kommit. De blev supersnygga...eller som C uttryckte det "the skirt to end all skirts" och "the pants to end all pants".

Nu visade det sig att jag måste ha gått upp ca 2kg sedan han tog måtten men de är fortfarande skitsnygga på, även fast det är lite oskönt att sitta i dem. Å andra sidan innebär detta att jag bara får gå ner 2-3 kg - annars passar ju inte mina supernajsiga outfits längre.

Från att ha varit 10kg för tjock så har jag plötsligt blivit 3 kg för tjock - vilken otroligt framgångsrik bantare jag är!

...och jag undrar om man får plats med en madrass i mitt lilla klädrum, för jag saknar dem lite på nätterna ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0