Självdisciplinsersättning

Nu måste jag  bli av med de där förb 3 kilona så att jag äntligen kan börja glida omkring i mina fantastiska nya kläder, men det är inte lätt - jag kan t ex inte ha kakor eller godis hemma!

Så fort jag kommer in i köket går jag och öppnar skåpen för att försöka lista ut vad jag är sugen på(!!!)
Jag är alltså egentligen inte sugen på något speciellt när jag kommer in i köket utan försöker istället skapa ett sug genom att öppna skåpet! Snabbt försvinner ballerinapaketet och de där efterrätterna som jag köper för att inte stå fika-lös vid spontanbesök. 

Jag är visserligen duktig på att köpa frukt och grönsaker också. Jag klämmer och känner och plockar åt mig alla möjliga vitaminbomber (mest för att lägga som ett täcke för att dölja alla kakpaket i kundvagnen) och sedan lägger jag upp dem fint i skålar på köksbordet...bara för att se dem långsamt mjukna och slutligen utveckla ett grönt ludd. Då slänger jag dem och upprepar proceduren.

2009 borde nobelpriset i kemi gå till någon som utvecklar ett Stopp&Väx för godismissbrukare.
Jag vill behandla min tunga med ett preparat som får godis och kakor att smaka bajs och samtidigt får grönsaker och frukt att smaka supernajs, för hur ska jag annars kunna sluta äta saker som är goda?!

Fast jag vet ju hur det kommer att bli - jag penslade maniskt naglarna med stop&väx varje morgon som tonåring, men kom ändå hem med avbitna små nagelrester. Man vande sig liksom vid den fruktansvärda smaken efter ett tag.

Självdisciplin är för mig bara en svårstavad kombination av bokstäver utan någon som helst mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0